مقایسه لیفان X60 و جک S3 از نظر فنی و ظاهری

مقایسه لیفان X60 و جک S3

اتومبیل‌های لیفان X60 و جک S3 از خوش قیمت ترین خودروهای شاسی بلند چینی در ایران به حساب می‌آیند. این خودروها با توجه به قیمت جهانی آن‌ها با قیمتی بسیار بالا در ایران به فروش می‌رسد که نوسانات قیمت ارز در این مورد بی‌تاثیر نیوده‌است. اگر بین این دو خودرو تردید دارید می‌توانید با استفاده از این مقاله تا حدودی در این مقاله این دو اتومبیل را مورد مقایسه قرار دهید.

۱- تفاوت جک S3 و لیفان X60

جک S3 از دسته خودروهای کراس اوور کوچک چینی محسوب می‌شود که در سال 2013 در نمایشگاه بزرگ اتومبیل شانگهای با نام Heyue S3 معرفی شد ام چندی بعد در سال 2014 در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن نام آن تغییر یافت و با نام Refine S3 مجددا معرفی گردید. در ادامه این تغییرات در سال 2016 اتومبیل جک S3 فیس لیفت شد که در این نسخه تغییرات اساسی در جلوی خودرو مشاهده می‌شد. این خودرو در همان سال توسط کرمان موتور در بازار ایران عرضه شد.

جک S3 یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی چینی محسوب می‌شود که از تاریخ واردات آن زیاد نمی‌گذرد. اما نکته قابل توجه این است که این خودرو فروش خوبی در بازار چین نداشته است و از محبوبیت نسبی در این کشور برخوردار است ولی این خودرو در ایران به دلیل کیفیتی که به نسبت سایر خودروهای ساخت داخل داشته است محبوب شده است.

طراحی چراغ‌‌‌های S3

طراحی چراغ‌‌‌های S3

به طور کلی جک S3 نمونه کامپکت جک S5 است ولی از نظر طراحی جک S5 در رده خودروهای شاسی‌بلند است. جلوی جک S3 یک جلو پنجره بزرگ تعبیه شده‌است که بخش زیادی از سپر جلو را به خود اختصاص داده است. چراغ‌های عقب این خودرو کمی نا موزون است و طراحی آن ایراد جدی دارد. اما اما چراغ‌های جلو همانطور که گفته‌شد شباهت زیادی به نمونه S5 دارد.

طراحی سپر S3

یکی از ایرادهای جدی که به این خودرو وارد است طراحی غیر اصولی سپر این خودرو است که از جنس پلاستیک بوده که مشکی رنگ است و زیر آن دیفیوزر نقره‌ای رنگ تعبیه شده‌است. همچنین سپر جلوی

جک S3 به  مراتب بهتر و مدرن‌تر به نظر می‌رسد و ظاهرا زمان بیشتری برای آن صرف شده است. 

طراحی داخلی خودرو

طراحی داخلی خودرو

آنچه که این خودرو را به نسبت رقبای چینی هم‌رده خود متفاوت می‌کند طراحی داخلی خودرو،‌صفجه کیلومتر داشبورد، صفحه کیلومتر خودرو و رنگ‌بندی داخلی خودرو است که مشخص است زمان زیادی برای طراحی آن صرف شده‌است. همچنین در وسط داشبور یک مانیتور قرار داده شده‌است.

تجهیزات جک S3

جک S3 تجهیزاتی چون ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلو LED مجهز به دیلایت، کروز کنترل و سانروف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جک S3 از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر استفاده می‌کند که قادر است 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت چندان زیادی نیست اما برای حرکت در مسیرهای شهری کافی به نظر می‌رسد.

لوازم یدکی جک

به طور کلی خرید لوازم یدکی جک به نسبت لوازم و قطعات لیفان کمی آسان تر است. اما به طور کلی و از نظر قیمت لوازم یدکی این دو اتومبیل در یک رده قرار گرفته و قیمت نگهداری و تعمیرات دو اتومبیل تقریبا برابر است. شما می توانید قطعات جک را از بازرگانی اتحاد تهیه نمایید.

۲- تفاوت لیفان X60 و جک S3

لیفان X60 هم مانند جک S3  در رده کراس اوور ها قرار می‌گیرد. این خودرو اولین خودرو شاسی بلند شرکت خودرو سازی لیفان محسوب می‌شود که در سال 2010 به عنوان یک طرح پیشنهادی معرفی و در سال 2011 در بازار عرضه گردید. همچنین کرمان خودرو در سال 92 این خودرو را وارد نمود.

این خودرو نیز مانند خاتومبیل جک توسط کرمان موتور وارد ایران شده است. این خودرو نیز مانند جک S3 از محبوبیت چندانی در چین برخوردار نبوده است.

طراحی ضعیف و قدیمی لیفان X60

طراحی ضعیف و قدیمی لیفان X60

عمدتا شرکت خودروسازی لیفان وقت چندانی را صرف طراحی‌های خود نمی‌کند. به همین خاطر مردم این کشور علاقه چندانی به خرید خودروهای این برند ندارند. 

جلو پنجره این خودرو ابعاد بزرگی دارد و به دلیل بیرون آمدگی آن زود آسیب می‌بیند. همچنین مهندسان چینی نیز تلاشی برای زیبایی ظاهری این اتومبیل نداشته‌اند و در نگاه اول ظاهر ناهمگون طراحی X60 کاملا مشهود است. در مجموع نمی‌توان طراحی لیفان X60 را قابل قبول دانست و باید گفت حتی در مقابل رقبای هموطن خود حرف زیادی برای گفتن ندارد.

طراحی داخلی کابین این اتومبیل نیز از ضعف زیادی برخوردار است و شرکت لیفان طرحی ساده برای داخل کابین در نظر گرفته است. در مرکز کنسول داشبورد نیز یک مانیتور به همراه کلیدهای کنترلی در نظر گرفته شده است.

سواری لیفان X60 در مقایسه با جک S3

لیفان X60 سواری نرمی ارائه می‌دهد که با توجه به ابعاد کوچک چرخ‌ها اتفاقی طبیعی است. اما نباید از سیستم تعلیق آن در برابر هم‌رده چینی خود چشم‌پوشی کرد و می‌توان به سیستم کنترل آن نمره قابل قبولی داد.

تجهیزات لیفان X60

از آپشن‌های در نظر گرفته شده برای لیفان X60 می‌توانیم به 2 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، سیستم DVD با 6 بلندگو، آینه‌های جانبی راهنمادار، سنسور نور و سانروف اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در لیفان X60 حجمی معادل 1.8 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 131 اسب بخار قدرت و 168 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. عملکرد لیفان X60 و جک S3ا از نظر فنی مشابه است و هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند.

بازرگانی اتحاد فروشگاه تخصصی قطعات جک و لیفان

شما می‌توانید کلیه لوازم یدکی لیفان و قطعات جک را با کیفیت اصلی از فروشگاه بازرگانی اتحاد خریداری نمایید. همچنین تیم فروش این مجموعه با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان کلیه مشاوره‌های پیش از خرید لوازم یدکی اتومبیل را به شما ارائه می‌دهد. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *