راهنمای خرید لیفان 820 دست دوم

راهنمای خرید لیفان 820 دست دوم

خرید و فروش اتومبیل های دست دوم یکی از پرطرفدار ترین معاملات در ایران است. چرا که از طرفی خرید خودروی نو زیاد مقرون به صرفه نیست بلکه اتومبیل تا حدود بسیار زیادی عیب یابی شده و برای شما خرج زیادی را به دنبال نخواهد داشت.

خودروهای چینی برخلاف رقبای خارجی خود و قیمت مناسبی که دارند از طرفداران زیادی برخوردار است. همچنین کیفیت ساخت آن‌ها به نسبت خودروهای ایرانی این اتومبیل‌ها را به رقیب سرسخت خودروهای ایرانی تبدیل نموده.

در ادامه این مقاله به بررسیجام خودروی لیفان 820 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا یکی از بهترین خودروهای وارداتی چینی را با هم بررسی کنیم.

بررسی لیفان 820

لیفان 820 در سال 2015 در کشور چین طراحی و تولید شده است و یکی از اتومبیل‌هایی است که به دلیل ظاهر زیبای خود به سرعت در دل مردم جا باز کرد.. همچنین استقبال از این خودرو باعث شد که شرکت کرمان موتور در پی واردات این خودرو به ایران فعالیت خود را با شرکت خودروسازی لیفان آقاز کند.

چند سالی است که این شرکت لیفان 820 را به بازار عرضه می‌کند. خودرو مذکور دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ و حجم موتور 2373 سی‌سی است.

حداکثر قدرت این خودرو 158 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 221 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. لیفان ۸۲۰ حدود 180 کیلومتر در ساعت سرعت داشته و به میزان 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف بنزین دارد. از امکانات و تجهیزات این خودرو می‌توان به سيستم ترمز ضد قفل ABS، وجود 6 عدد کیسه هوا در نقاط مختلف خودرو، تهویه مطبوع اتوماتیک و سایر امکانات دیگر اشاره کرد. مجموعه این ویژگی‌ها باعث شده تا این محصول در دل مشتریان ایرانی به خوبی جا باز کند. به نحوی که بازار دست دوم آن طرفداران زیادی دارد.

وجود قطعات و لوازم یدکی لیفان در بازار

یکی از مشکلات این خودرو کمبود قطعات و لوازم یدکی آن در بازار است. به طور کلی لوازم یدکی لیفان به دلیل سود کمی که برای فروشندگان آن دارد از استقبال کمتری برخوردار است و عرضه کنندگان قطعات خودرو ترجیح می‌دهند که نسخه‌های درجه دو و بی کیفیت را در بازار عرضه نمایند. به همین دلیل مالکان این خودرو در تهیه قطعات لیفان با مشکل رو به رو هستند.

برخی ویژگی‌های خاص لیفان 820

یکی از ویژگی‌های که خرید این اتومبیل به صورت دست دوم وجود دارد امکان رانندگی پیش از خرید آن است. بنابراین شما می‌توانید از صاحب اتومبیل بخواهید پیش از فروش این خودرو به شما اجازه رانندگی با این خودرو را به شما بدهد تا از وضعیت فنی آن باخبر شوید.

از معایب لیفان 820 می‌توان به سیستم تهویه آن اشاره نمود. اما شما می توانید با روش‌های ساده ای که وجود دارد سیستم تهویه این این خودرو را بهبود ببخشید.

از دیگر مسائلی که در خرید این خودرو می‌توان به آن اشاره نمود گیربکس ضعیف آن به نسبت سایر مدل‌ها است و شما باید توجه داشته باشید که سرویس‌های دوره‌ای این خود را به موقع انجام دهید و هیچ عنوان این کار را به تعویق نیندازید.

صدای موتور در کابین

از دیگر ایراداتی که ممکن است در این اتومبیل دیده شود، شنیده شدن صدای موتور در داخل کابین لیفان 820 است. کالیبره نشدن محفظه موتور این اتومبیل باعث شده است این مشکل ایجاد شود. اما این ایراد در برابر مزایایی که این خودرو دارد قابل چشم‌پوشی است.

بررسی طراحی داخل کابین

طراحی داخلی لیفان 820 برخلاف طراحی ظاهری آن بسیار ساده است. اما کیفیت متریال داخلی این اتومبیل کیفیت مطلوبی داشته و غیر قابل تحمل نیست. 

این اتومبیل بر خلاف طراحی داخلی ساده صندلی و نشیمن راحتی داشته و رانندگی طولانی مدت با آن شما را خسته نخواهد کرد.

قیل خرید لیفان 820 دقت کنید!

قبل از خرید این خودرو دقت کنید که فروشندگان آن در سایت های دیوار و باما در مورد سلامت این خودرو صداقت کامل را دارند یا خیر!

بهترین روش در خرید این خودرو کمک گرفتن از یک کارشناس فنی و کارشناس رنگ خودرو است. پس توجه داشته باشید در خرید اتومبیل عجله نکنید. چرا که ممکن است صاحب آن به دلیل سود بیشتر از بیان ایرادات فنی و ظاهری چشم پوشی کند.

معیارهای کلی برای خرید دست دوم لیفان ۸۲۰

تفاوتی ندارد که شما لیفان ۸۲۰ دست دوم بخرید یا قصد خرید هر خودرو دست دوم دیگری داشته باشید، باید به یک سری نکات کلی توجه کنید. از جمله مهم‌ترین این نکات می‌توان به مدارک و اسناد حقوقی مهم مربوط به خودرو اشاره کرد. این مدارک شامل معاینه فنی معتبر، سند خودرو، کارت گارانتی، کارت سوخت خودرو، بیمه خودرو، شماره شاسی، شماره موتور، برگ خرید خودرو از شرکت و برخی دیگر از مدارک است. علاوه بر این موارد بهتر است قبل از خرید خودرو دست دوم، با مالک آن صحبت کرده و علت فروش خودرو را از او جویا شوید چرا که معمولا برخی از افراد ممکن است به علت نیاز به تعمیرات بالای خودرو آن را به فروش برسانند.

بازرگانی اتحاد تامین کننده لوازم یدکی لیفان در ایران

بازرگانی اتحاد معتبر ترین تامین کننده و وارد کننده لوازم یدکی لیفان که خریدی بدون واسطه و مطمئن همراه با بهترین قیمت را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *